Angående förändrade hyresvillkor och anpassning efter en ny situation på grund av COVID-19. | Nyheter | Gordon Nice Ice Arena
Nyheter

Angående förändrade hyresvillkor och anpassning efter en ny situation på grund av COVID-19.

19 dec. 2020 12:01
Angående förändrade hyresvillkor och anpassning efter en ny situation på grund av COVID-19.

Vi har nya omständigheter att hantera och måste ha ett glesare schema än normalt för att undvika trängsel i vår anläggning och därmed en ökad smittorisk. Anläggningen måste kunna vara tömd på gäster innan nästa grupp kommer. Vi kan heller inte i förväg blockera vissa tider då de grupper som vill ha dubbla pass efter varandra skall kunna boka sådana tider. Vi ber er att ha överseende med olägenheten att eventuellt få vissa tider avbokade. Med tanke på att kommunerna kommer att stänga ner så blir efterfrågetrycket på vår lilla hall extremt och vi kommer att behöva de tomma luckorna till extra isvård. Vi kommer att från och med dagens datum 20211219, att tillämpa följande priser så länge kommunens och kranskommunernas anläggningar är stängda och priserna gäller inget rabattsystem kommer att tillämpas . Redan bokade och bekräftade tider gäller naturligtvis


Vardagar kl. 08:00-16:00 750,00/60 minuter

Kvällar och helger 950,00/75 minuter

Inget rabattsystem kommer att tillämpas.


Som hyresgäst så ansvarar ni själva för att aktiviteten genomförs enligt de restriktioner och anvisningar som myndigheterna har

publicerat och gäller för privatpersoner och privata sammanslutningar. Vi ansvarar för att det finns handsprit och tvål. Ombyte och duschning görs förslagsvis hemma för att begränsa smittorisken i möjligaste mån.


Vi har haft problem med att vissa grupper har lämnat efter sig, lånade tröjor slängda på bänkarna  i omklädningsrummet, skräp på golvet  och indragen lera från entrén och fram till och in i omklädnings-rummet. Även lånad utrustning har

Vi kommer nu att se strängare på misskötsel då efterkommande grupper blir lidande och vi ber er att läsa hyresinformationen noga, särskilt den rödmärkta texten på sidan 2.


Om problemen kvarstår så kommer vi att debitera för städning i efterhand.


Har ni kritik mot hur det ser ut när ni kommer eller om något är trasigt så är vi tacksamma om ni skickar en bild eller anmärkning till oss. Vi skall göra allt för att hålla koll på ordningen, så att det är städat och fint när ni kommer.


MVH

Petrus Wouda

MERiS i Uppsala AB

meris@uppsalayoung.se

?0708-12 10 32